jesteśmy dostępni


Pomoc

Rezerwacja biletu lotniczego - krok po kroku


1. Funkcjonalności portalu.

Do wyboru proponujemy Państwu narzędzia pomocnicze, umieszczone w prawym, górnym rogu strony: 

  • wyszukiwarka przelotów: podstawowe narzędzie portalu Aero.pl.
  • schowek: umożliwia zapisanie wybranych opcji przelotu, wyszukanego przelotu lub ubezpieczenia podróżnego
  • kontakt: tu znajdziesz godziny otwarcia biura oraz numery do Działu Obsługi Klienta. Stąd również możesz przejść do listy naszych Punktów Obsługi Klienta na terenie całej Polski.
  • użytkownik: w tym miejscu możesz założyć lub zalogować się do własnego „Konta Klienta” Założenie Konta Klienta jest proste i wymaga wypełnienia krótkiego formularza. Funkcja ta ułatwia dostęp do aktualnych ofert specjalnych, promocji oraz daje możliwość sprawdzenia statusów założonych rezerwacji.

2. Wyszukanie oferty.

Z uwagi na rodzaj podróży proponujemy wygodny poddział na loty w jedną stronę, w dwie stron oraz multi-city, czyli wyszukiwanie podróży wieloetapowej.

Następnie należy wpisać trasę przelotu wypełniając odpowiednia pola „skąd” oraz „dokąd” wybraną nazwą miasta lub lotniska. Jeżeli po wpisaniu pierwszych trzech liter nie wyświetla się żadna podpowiedź, oznacza to, że w wybranym mieście nie jest zlokalizowane żadne lotnisko lub nazwa miasta została źle wpisana.

  • zagraniczne miasta tradycyjnie tłumaczone, zapamiętane są w systemie według polskiej pisowni. Wyszukiwarka pokazuje automatycznie wszystkie możliwości, ukryte pod daną frazą.
  • wybór daty podróży ułatwia nowoczesny i funkcjonalny kalendarz z możliwością wyboru elastycznych dat +/- 3 dni max. Jeśli zakup biletu następuje w dniu wylotu należy zarezerwować go drogą telefoniczną.
  • następnie należy określić rodzaj Pasażerów uczestniczących w podróży, w zależności od wieku.
  • wybrane kryteria należy zaakceptować klikając w pole „szukaj przelotów”.

3. Wybór połączenia.

  • wszystkie dostępne opcje przelotu wyświetlone są w porządku od najtańszej ceny począwszy. Pomocny jest także suwak, umieszczony z prawej strony oferty. Dzięki niemu wyświetlone ceny można przefiltrować pod kątem ceny jak i czasu podróży.
  • przy zaznaczeniu wylotu pokazuje się dodatkowe okno ze wszystkimi szczegółami, dzięki temu można się upewnić , że wybrany lot jest właściwy. Ostateczny wybór należy potwierdzić klikając pole „wybieram”.
  • analogiczna ścieżka wyboru dotyczy również opcji powrotu - wybór lotu, sprawdzenie w szczegółach oraz zatwierdzenie ostateczne klikając „wybieram”.
  • kolejne wyświetlenie jest podsumowaniem wybranych przelotów. Każdy z etapów, tj. wylot/powrót, można ponownie sprawdzić w szczegółach ( pole „zobacz szczegóły”), skorzystać z proponowanego ubezpieczenia podróżnego
  • jeżeli wyniki wyszukiwania nie spełniają oczekiwań, można zmienić kryteria wyszukiwania korzystając z opcji „zmień ten przelot”, umieszczony w prawym górnym rogu oferty.
  • rezerwacje można także zapisać do „schowka” umieszczonego pod kalkulacją ceny.

 

4. Formularz rezerwacji i weryfikacja zamówienia.

W formularzu rezerwacji należy wypełnić kolejno wszystkie pola informacyjne:

  • wpisane imion i nazwisk pasażerów powinny dotyczyć osób, które faktycznie będą leciały, ponieważ nie ma możliwości ich zmiany w terminie późniejszym. Jeśli linie dopuszczają taką możliwość zazwyczaj wiąże się ona z dodatkowymi, wysokimi opłatami. - dane płatnika. Płatnikiem nie musi być osoba podróżująca. Należy podać wszystkie informacje osoby dokonującej płatność za bilety z uwzględnieniem podziału na osobę fizyczną lub firmę.
  • sposób płatności. Do wyboru proponujemy dwa rodzaje płatności: kartę kredytowa, tu należy uzupełnić wszystkie pola dotyczące płatnika oraz karty kredytowej : rodzaj karty, imię i nazwiska właściciela, numer karty, kod CVV, datę ważności) oraz przelew bankowy. Wybierając formę przelewu pełne dane do płatności, ostateczny termin wykupu rezerwacji, zasady ewentualnej rezygnacji z zamówienia otrzymają Państwo drogą mailową.
  • po odznaczeniu podstawowych akceptacji i oświadczeń formularz należy zaakceptować klikając pole "Zarezerwuj bilet". Tu możesz się również zapisać do naszego Newslettera.
  • po wysłaniu formularza Pracownicy Aero.pl dokonują weryfikacji zamówienia pod względem prawidłowości skalkulowanej ceny dla danego połączenia przy uwzględnieniu warunków danej taryfy oraz z zachowaniem przepisów IATA.

5. Płatność.

Po zaakceptowaniu zamówienia przez Konsultanta Aero.pl. Klient otrzymuje ostateczne potwierdzenie dokonania rezerwacji wraz z jej numerem, ceną oraz terminem i sposobem wykupienia biletu. Bilet powinien zostać opłacony przed datą wykupu biletu. Brak zapłaty za bilet powoduje automatyczną anulację rezerwacji z winy klienta, przy czym za datę wpłaty przyjmuję się datę uznania rachunku bankowego lub opłacenie gotówką bądź kartą kredytowa. Jeżeli termin wykupienia biletu przypada w sobotę (biuro w sobotę przyjmuje wpłaty od 10.00 do 18.00), niedzielę lub ustawowe święto przelew bądź wpłata gotówkowa powinny być dokonane w przeddzień przypadający przed niedzielą lub świętem, a w przypadku dokonania przelewu w dzień wolny od pracy klient powinien potwierdzoną przez bank kopię przelewu przesłać faxem pod nr 71 371 49 93.


Zespół Aero.pl