jesteśmy dostępni


Pomoc

FAQ

1. Czy za dokonaną rezerwację, mogę również zapłacić przelewem ?

Tak.
Korzystanie z Systemu Rezerwacji Aero.pl pozwala dokonywać płatności za bilety lotnicze kartą kredytową, gotówką, w Punkcie Obsługi Klienta Travelplanet.pl, ale i również przelewem, dokonując wpłaty na rachunek wskazany przez Aero.pl.
Ponieważ wszystkie rezerwacje dokonywane na www.aero.pl muszą zostać zrealizowane w ciągu 72 h od momentu ich założenia, zaleca się dokonywanie przelewu (podając imię i nazwisko pasażera wraz z numerem rezerwacji) na rachunek wskazany przez Aero.pl w dniu, w którym rezerwacja ta została dokonana.

2. Czy mogę kupić bilet bez określonej daty powrotu?

W przypadku podróży w dwie strony należy koniecznie podać datę powrotu. System rezerwacji Aero.pl nie umożliwia zakupu biletu otwartego, czyli biletu z nieokreśloną datą powrotu. Większość taryf stosowanych w biletach lotniczych dopuszcza jednak bezpłatną zmianę daty powrotnej.

3. Czy w cenie biletu zawarty jest przelot w dwie strony?

System rezerwacji kalkuluje wszystkie wybrane przez Państwa rejsy. W przypadku, gdy wybrali Państwo jedynie rejs odpowiadający podróży w jedną stronę, system automatycznie wyświetli cenę za przelot w jedną stronę. Aby otrzymać cenę za przelot tam i z powrotem należy również wybrać rejs powrotny. Wyszukiwarka na stronie www.aero.pl jest domyślnie ustawiona na rezerwacje podróży w dwie strony. W podanej cenie wliczone są wszystkie podatki i opłaty lotnicze, a opłata serwisowa (Transaction Fee) jest zawsze wykazywana osobno i doliczana w ostatecznym rozrachunku do ceny biletu.

4. System rezerwacji nie może wycenić wybranego przeze mnie połączenia.

System rezerwacji sprawdza dostępność miejsc na rejsach pod kątem przelotu, którym Państwo są zainteresowani. System nie wyświetli informacji o tym przelocie, jeżeli miejsca w danej klasie serwisowej (klasa ekonomiczna, klasa business) są wyprzedane.

Powodem może być też zastosowanie filtrów. Użycie zbyt wielu filtrów może spowodować, iż szukana oferta po prostu nie istnieje w żadnej konfiguracji. Może zdarzyć się, iż loty nakładają się, czyli lądowanie jednego samolotu pokrywa się ze startem drugiego.

Wszystkie systemy rezerwacyjne nie pozwalają rezerwować lotów na okres dalej niż 320 dni do przodu. Niezależnie od dnia szukania lotu okres ten przesuwa się pozostawiając zawsze stalą liczbę dni, do których można rezerwować. Proszę sprawdzić, czy wybrana data nie jest właśnie poza zasięgiem systemu. Jeśli tak to prosimy ją zmienić.

W przypadku zastosowania się do powyższych wskazówek i powtarzającej się sytuacji, gdzie system nie wyszukuje lotów, prosimy o kontakt telefoniczny z naszym Centrum Sprzedaży - 0 801 470 502 lub (+48) 71 371 50 50

5. W jaki sposób mogę dokonać rezerwacji przelotu?

W celu dokonania rezerwacji przelotu wystarczy skorzystać, z umieszczonej na stronie głównej, wyszukiwarki przelotów. Należy wybrać miasto, z którego chce się rozpocząć podróż, następnie wybrać miasto docelowe i podać daty podróży oraz liczbę osób podróżujących z podziałem na dorośli, młodzież, dzieci niemowlęta i seniorzy. Po ustawieniu parametrów należy kliknąć na przycisk „szukaj".

Z wyświetlonej listy połączeń należy wybrać jedno, najbardziej nas interesujące, i kliknąć „WYBIERZ". Następnie wystarczy tylko uzupełnić dane w formularzu , kliknąć „DALEJ", i po potwierdzeniu danych i zaakceptowaniu regulaminu, z którym należy się zapoznać, wystarczy kliknąć „REZERWUJ".

Rezerwacja zakłada się automatycznie i po jej zakończeniu otrzymuje się jej numer i potwierdzenie, które przyjdzie na wskazany adres mailowy. Potwierdzenie będzie zawierało dane podróży i pasażerów oraz informacje szczegółowe o płatności i ostatecznym terminie zapłaty za rezerwację.

6. Jak sprawdzić czy zakupiony bilet podlega zwrotowi lub zmianom?

W trakcie zakładania rezerwacji w serwisie Aero.pl jest możliwość sprawdzenia warunków zakupu (taryfy) rezerwowanego przelotu. Opcja jest widoczna po rozwinięciu szczegółów lotu.
Prosimy zapoznać się z nimi już w trakcie procesu rezerwacji.
W związku z tym iż pochodzą bezpośrednio z systemu rezerwacyjnego i są w języku angielskim, prosimy o kontakt z Doradcą Aero.pl w celu ich przedstawienia. Można dokonać tego tuż po założeniu rezerwacji, jednak nie później niż przed wykupem biletu.
W przypadku rezerwacji zakładanej telefonicznie informacje o warunkach taryfy otrzymują Państwo e-mailem wraz z potwierdzeniem rezerwacji. Również jest możliwość kontaktu z nami w godzinach pracy naszego biura mailowo info@aero.pl lub pod numerem telefonu 801 470 502 lub 0048 71 3715050.

7. Czy nie będąc rezydentem Polski Mogę dokonać rezerwacji?

Tak, nie stanowi to problemu. Wystarczy tylko skorzystać z wyszukiwarki umieszczonej na naszej stronie www.aero.pl lub skontaktować się z nami pod numerem telefonu 0048 71 3715050.

8. W jaki sposób otrzymam swój bilet?

Bilety po opłaceniu wystawiane są w formie elektronicznej i wysyłane na adres e-mail podany podczas rezerwacji.

W przypadku płatności kartą kredytową otrzymują Państwo bilety maksymalnie w ciągu 24 godzin.
W przypadku płatności przelewem – bilet wystawiany jest oraz wysyłany na adres e-mail, po otrzymaniu od Państwa potwierdzenia wpłaty należności na nasz numer konta bankowego.

9. Czy mogę założyć rezerwację w czyimś imieniu?

Tak. Należy jednak pamiętać o ważnym, w świetle prawa, pełnomocnictwie udzielonym, przez osobę trzecią. Zakładając taką rezerwację należy pamiętać, że bierze się na siebie pełną odpowiedzialność prawną z tym związaną.

10. Czy za mój przelot może zapłacić kto inny?

Tak. Tylko należy pamiętać, aby w trakcie rezerwacji podać poprawne dane pasażera/-ów, nie osoby płacącej. Ważne jest też aby osoba płacąca była tego świadoma. Zgodnie z obowiązującym prawem, zabronione jest dokonywanie rezerwacji przy użyciu cudzej karty kredytowej, bez wiedzy jaj właściciela.

11. W jaki sposób dowiem się iż moja rezerwacja została potwierdzona?

Każdorazowo po założeniu rezerwacji na podany adres mailowy zostaje wysłany mail z potwierdzeniem zawierający numer rezerwacji (składający się z sześciu znaków), plan lotu oraz dane do płatności. W przypadku rezerwacji telefonicznych takie potwierdzenie otrzymują Państwo od Doradcy Aero.pl, po rozmowie telefonicznej.

12. W jaki sposób mogę potwierdzić swój lot powrotny (reconfirmować)?

Niektórzy przewoźnicy wymagają potwierdzenia rezerwacji przed wylotem jak i przed powrotem. Aby tego dokonać wystarczy skontaktować się z nami wysyłając prośbę na adres e-mail info@aero.pl, podając numer rezerwacji, lub pod numerem 0048 71 371 50 50.

Ważne. Jeśli nie potwierdzisz rezerwacji wbrew wymogom Przewoźnika, może ona zostać anulowana.

13. Jak mogę zarezerwować podróż z kilkoma postojami?

W tym wypadku należy kontaktować się z naszym biurem, pisząc na adres info@aero.pl lub telefonicznie pod numerem 0048 71 371 50 50.

 

14. W jaki sposób można dokonać rezerwacji na lot w przypadku, kiedy powrót ma być z innego miasta, niż to do którego był przylot?

W celu dokonania rezerwacji na podróż, w której figurują różne miejsca przylotu i wylotu należy skorzystać z umieszczonej na stronie głównej, wyszukiwarki przelotów. Do wyszukiwania tego typu połączeń służy opcja "MULTI-CITY".

W pierwszym kroku wybieramy parametry pierwszego etapu podróży (np. Warszawa - Nowy Jork) oraz daty lotów, następnie wprowadzamy parametry lotu powrotnego (np. Chicago- Warszawa).  W kolejnych krokach należy wypełnić pozostałe standardowe informacje jakie jak: imiona i nazwiska pasażerów, liczbę osób podróżujących z podziałem na dorośli, młodzież dzieci niemowlęta i seniorzy. Po ustawieniu parametrów należy kliknąć na przycisk „szukaj".

Z wyświetlonej listy połączeń należy wybrać jedno, najbardziej nas interesujące, i kliknąć „WYBIERZ". Następnie wystarczy tylko uzupełnić dane w formularzu , kliknąć „DALEJ", i po potwierdzeniu danych i zaakceptowaniu regulaminu, z którym należy się zapoznać, wystarczy kliknąć „REZERWUJ".

Rezerwacja zakłada się automatycznie i po jej zakończeniu otrzymuje się jej numer i potwierdzenie, które przyjdzie na wskazany adres mailowy. Potwierdzenie będzie zawierało dane podróży i pasażerów oraz informacje szczegółowe o płatności i ostatecznym terminie zapłaty za rezerwację.

15. Czy dziecko może podróżować bez opieki?

W przypadku połączeń linami regularnymi dzieci w wieku 5-12 lat mogą podróżować bez opieki osoby dorosłej, jednak wiąże się to z dodatkową opłatą. W sprawie szczegółów prosimy o kontakt telefoniczny z naszym Centrum Sprzedaży - 0 801 470 502 lub       (+48) 71 371 50 50.

16. Dla ilu osób jednorazowo można dokonać rezerwacji?

Maksymalnie w jednej rezerwacji może znaleźć się 9 osób. Do tej liczby nie będą wliczane niemowlęta (do 2 lat). W przypadku rezerwacji dla grupy powyżej 9 osób, prosimy o kontakt telefoniczny z naszym Centrum Sprzedaży - 0 801 470 502 lub (+48) 71 371 50 50.

17. Jakie są kategorie wiekowe pasażerów?

Adult, czyli osoba dorosła w świetle przepisów linii lotniczej, to osoba powyżej 12  roku życia. 

Child, czyli dziecko - to osoba, która ukończyła 2 lata i nie skończyła 12 roku życia.

Infant, czyli niemowlę - dziecko, które w czasie trwania całej podróży nie ma ukończonych 2 lat.

Senior - osoba powyżej 65 roku życia (w przypadku zniżek dla seniorów, dokładny wiek jest określony w nocie taryfowej danego przewoźnika).

Ważne - kategorie wiekowe różnią się w zależności od linii lotniczej. Może zdarzyć się, że kategoria wiekowa pasażera nie będzie wpływać na cenę biletu.

18. Czy można zabrać ze sobą psa lub kota?

Przeważnie tak, lecz informacja o przewozie zwierzęcia musi zostać potwierdzona przez linię lotniczą. Liczba zwierząt przewożonych na pokładzie jest ograniczona, dlatego warto podczas zakładania rezerwacji poinformować o tym fakcie Doradcę Aero.

Zwierzę musi być przewożone w specjalnych klatkach (za wyjątkiem psa-przewodnika dla osoby niewidomej), odpowiednich do ich wagi i rozmiarów. Za przewożone zwierzę Podróżny ponosi opłaty, a cena zależy od wagi zwierzęcia (liczonej łącznie z wagą klatki).
Zwierzę może być przewożone jako bagaż pasażerski w kabinie (z tym, że waga zwierzęcia wraz z klatką nie może przekroczyć 8 kilogramów)  lub luku bagażowym.
Należy również pamiętać o zabraniu aktualnej książeczki szczepień i zaświadczeń od weterynarza uwzględniających przepisy kraju wylotu, kraju docelowego i krajów, w których będą przesiadki.

19. Jaki mogę wziąć bagaż?

W przypadku linii regularnych limit bagażu jest uzależniony od klasy serwisowej w jakiej podróżujemy oraz od przepisów poszczególnych linii lotniczych.

Można jednak przyjąć, że w przypadku lotu w klasie ekonomicznej, bagaż podręczny (zabierany na pokład samolotu) nie może przekroczyć 6 kilogramów oraz nie powinien przekroczyć wymiarów: 55cmx40cmx23cm (w tym uchwyty, zewnętrzne kieszenie, koła).

Bagaż rejestrowany (oddawany do luku) zazwyczaj nie może przekroczyć 23 kilogramów i wymiaru 158 cm (wysokość + szerokość + długość).

20. Jaki jest limit bezpłatnego bagażu w tanich liniach lotniczych?

W przypadku podróży tanią linią lotniczą za każdy bagaż przewoźnik będzie naliczał dodatkową opłatę. Ceny oraz limity wagowe nie są ujednolicone. Aby dowiedzieć się o kosztach związanych z wykupieniem bagażu na tanie linie lotnicze prosimy o kontakt telefoniczny z naszym Centrum Sprzedaży - 0 801 470 502 lub (+48) 71 371 50 50.

21. Jakie są przepisy dotyczące przelotu kobiet w ciąży?

Każda linia lotnicza ma swoje procedury związane z przelotem kobiet ciężarnych. Przed dokonaniem rezerwacji należy zawsze upewnić się jakie są przepisy danej linii lotniczej. Możemy jednak przyjąć, że kobiety do 30. tygodnia ciąży mogą podróżować bez konieczności posiadania zaświadczenia od lekarza. 

22. Czy można przewozić żywność?

Zarówno w bagażu podręcznym, jak i rejestrowanym można przewozić żywność. Jednak ze względu na ryzyko wprowadzenia chorób do Unii Europejskiej istnieją surowe procedury dotyczące wprowadzania niektórych produktów pochodzenia zwierzęcego na tereny krajów członkowskich.
Produkty spożywcze muszą być szczelnie opakowane w oryginalnym opakowaniu producenta.
W przypadku lotu na rejsie transkontynentalnym linia lotnicza może odmówić przewozu produktów świeżych, które mogłyby podczas lotu się popsuć.
Podczas przewozu żywności należy koniecznie zapoznać się z przepisami celnymi kraju, do jakiego podróżujemy.
Produktów typu mięso, nabiał, owoce, warzywa nie można też przywozić spoza UE do któregokolwiek kraju członkowskiego.
W bagażu podręcznym nie mogą się znaleźć napoje i inne płyny (w tym jogurty, kremy, dżemy czy galaretki) w pojemnikach większych niż 100 ml, z wyjątkiem produktów zakupionych w sklepach wolnocłowych.

23. Ile bagażu mogę wziąć do samolotu linii Wizzair?

Polityka bagażowa linii Wizzair

LIMIT BAGAŻU

Każdy pasażer może przewieźć:

Jedną sztukę bagażu podręcznego

oraz

do 6 sztuk bagażu rejestrowanego, przy czym waga pojedynczej sztuki nie może przekraczać 32 kg.

Opłata za bagaż będzie uzależniona od planowego czasu lotu oraz od daty lotu i będzie obliczana w sposób następujący:
- jeżeli planowy czas lotu jest krótszy niż 1:50 godziny, opłata za bagaż dokonywana w Internecie wynosi 15 EUR od sztuki za lot, lecz jeżeli jeden z lotów w tej samej rezerwacji rozpoczyna się podczas sezonu letniego lub w sezonie po świętach Bożego Narodzenia opłata wynosi 25 EUR od sztuki za lot
- jeżeli planowy czas lotu wynosi 1:50 godziny lub jest dłuższy, opłata za bagaż dokonywana w Internecie wynosi 20 EUR od sztuki za lot, lecz jeżeli jeden z lotów w tej samej rezerwacji rozpoczyna się podczas sezonu letniego lub w sezonie po świętach Bożego Narodzenia opłata wynosi 30 EUR od sztuki za lot.

Planowy czas lotu to różnica pomiędzy godziną planowego przylotu a godziną planowego odlotu po uwzględnieniu różnicy czasu lokalnego. W odniesieniu do lotów powrotnych, opłata za obydwa etapy podróży obliczana będzie na podstawie czasu pierwszego lotu.
Sezon letni to okres od 9 czerwca do 23 września, a sezon po świętach Bożego Narodzenia to okres od 15 grudnia do 7 stycznia.
Powyższe zasady stosowane będą automatycznie przy dokonywaniu rezerwacji na stronie wizzair.com lub w telecentrum. Podczas rejestracji bagażu w Internecie wyświetlona zostanie odpowiednia opłata w przeliczeniu na wybraną walutę.

Jeśli lot obsługiwany jest przez Wizz Air Hungary:

Każda sztuka bagażu rejestrowanego podlega opłatą za bagaż przypadającej na bagaż, pasażera i lot. Opłaty za pierwsze trzy sztuki bagażu rejestrowanego można dokonać przez Internet, natomiast za kolejne trzy należy zapłacić na lotnisku.

Podczas rezerwacji należy wskazać ile sztuk bagażu rejestrowanego będzie podlegało odprawie, a następnie uiścić stosowną opłatę. Dodatkowe sztuki bagażu można zgłosić później przez Internet lub za pośrednictwem Centrum Rezerwacji Aero.pl. Zgłoszenie dodatkowych sztuk bagażu rejestrowanego na lotnisku podlega wyższej opłacie za bagaż. Wysokość opłaty zależy od tego, czy bagaż wykupiono przy stanowisku odprawy, czy też konieczna jest odprawa bagażu o zbyt dużym rozmiarze lub wadze przy bramce wejściowej.

Jeśli lot obsługiwany jest przez Wizz Air Ukraine (kod linii WAU):

Pierwsza sztuka bagażu rejestrowanego przewożona jest bezpłatnie. Każda kolejna sztuka bagażu rejestrowanego podlega opłacie za bagaż przypadającej na bagaż, pasażera i lot. Opłaty za drugą i trzecią sztukę bagażu można dokonać przez Internet, nastomiast za kolejne trzy na lotnisku.

Podczas rezerwacji należy wskazać, ile sztuk bagażu rejestrowanego będzie podlegało odprawie, a następnie uiścić stosowną opłatę. Dodatkowe sztuki bagażu można zgłosić później przez Internet lub za pośrednictwem telecentrum. Zgłoszenie dodatkowych sztuk bagażu rejestrowanego na lotnisku podlega wyższej opłacie za bagaż. Wysokość opłaty zależy od tego, czy bagaż wykupiono przy stanowisku odprawy, czy też konieczna jest odprawa bagażu o zbyt dużym rozmiarze lub wadze przy bramce wejściowej.

W przypadku odprawy mniejszej liczby sztuk bagażu opłata za bagaż nie podlega zwrotowi.

Powrót do początku

Bagaż podręczny

Od 24 października Wizz Air wprowadza nowe zasady dotyczące bagażu podręcznego na wszystkich trasach* mające na celu zachęcenie pasażerów do wnoszenia mniejszych bagaży na pokład, co usprawni i przyśpieszy wsiadanie do samolotu.
(*Nowe zasady nie dotyczą lotów z lub do Ukrainy, z wyjątkiem lotów na trasie Budapeszt-Kijów oraz Londyn Luton-Kijów. Zasady te nie dotyczą lotów obsługiwanych przez Wizz Air Ukraine (WAU))

Nadal bez zmian obowiązuje w Wizz Air zasada, że jednemu pasażerowi wolno wnieść na pokład tylko jedną sztukę bagażu.

Czym się różnią bagaże wnoszone na pokład samolotu? – ROZMIAREM!

1.Mały bagaż podręczny:
Bagaż podręczny o wymiarach nieprzekraczających 42x32x25 cm może zostać wniesiony na pokład samolotu bezpłatnie. Bagaż ten musi się mieścić pod siedzeniem przed pasażerem.

2.Duży bagaż podręczny:
Jeżeli bagaż podręczny przekracza wymiary małego bagażu podręcznego, ale nie jest większy niż 56 x 45 x 25 cm, można wnieść go na pokład samolotu po uiszczeniu opłaty w wysokości 45 PLN. Bagaż ten musi się mieścić w schowku nad siedzeniami pasażerów. Pasażer musi być w stanie osobiście umieścić bagaż w schowku.

(If your flight is operated by Wizz Air Ukraine (airline code WAU):
Passengers are allowed to carry only one piece of hand baggage with the maximum dimensions 56x45x25 and not exceeding 10 kilograms.)

Dodatkowo pasażerowie mogą wnosić następujące przedmioty:

  • płaszcz lub koc;
  • telefon komórkowy;
  • materiały do czytania podczas lotu;
  • dla dzieci w wieku poniżej 2 lat: żywność, składany wózek dziecięcy albo małe łóżeczko;
  • para kul w przypadku osób niepełnosprawnych ruchowo.

Jeśli rozmiar bagażu podręcznego przekracza wymienione powyżej limity, zostanie on przewieziony jako bagaż rejestrowany po obciążeniu opłatą za bagaż

Pasażerowie z wieloma sztukami bagażu podręcznego nie będą mogli przejść kontroli bezpieczeństwa i będą musieli powrócić do punktu odpraw, przepakować bagaż podręczny lub pozbyć się dodatkowych sztuk bagażu.

Płyny w bagażu podręcznym podlegają następującym ograniczeniom:

  • Płyn musi znajdować się w pojemniku o maksymalnej pojemności 100 ml.
  • Wszystkie pojemniki z płynami nieprzekraczające limitu 100 ml pojemności powinny swobodnie mieścić się w przezroczystej, zamykanej torbie plastikowej o pojemności 1 l i wymiarach 20 cm x 20 cm.
  • Torbę plastikową należy oddzielnie przedstawić do kontroli bezpieczeństwa.

W przypadku niespełnienia powyższych wymagań płynów należy pozbyć się przy punkcie kontroli bezpieczeństwa.

Powrót do początku

Bagaż rejestrowany

Ze względu na podjęte środki bezpieczeństwa linie lotnicze Wizz Air nie przewożą bagażu bez jego właściciela na pokładzie samolotu (z wyjątkiem bagażu zagubionego).

Drzwi luku bagażowego umożliwiają przyjęcie bagażu o następujących wymiarach maksymalnych:

Szerokość: 1,499 m
Wysokość: 1,194 m
Długość: 1,715 m

Z uwagi na zdrowie i bezpieczeństwo pasażerów waga pojedynczej sztuki bagażu rejestrowanego nie może przekraczać 32 kg.

Obowiązkiem pasażerów jest reagowanie na wszystkie polecenia służb ochrony. Jeśli bagaż nie zostanie przewieziony z powodu niespełnienia przez pasażera poleceń służb ochrony, linie lotnicze Wizz Air nie będą ponosić odpowiedzialności za jakiekolwiek powiązane z tym koszty.

Jeśli to możliwe, bagaż rejestrowany będzie przewożony w luku samolotu, którym podróżuje jego właściciel. Jeśli z uwagi na bezpieczeństwo lub kwestie operacyjne bagaż zostanie przewieziony innym samolotem, linie lotnicze Wizz Air nie będą ponosić odpowiedzialności za ewentualne opóźnienie bagażu. Aby umożliwić zwrócenie zagubionego bagażu właścicielom w odpowiednim czasie, przed przekazaniem do transportu wszystkie sztuki bagażu muszą zostać oznaczone imieniem i nazwiskiem oraz adresem właściciela. Należy pamiętać, że wózki dziecięce i spacerowe podlegają odprawie wraz z innym bagażem i są przewożone bez opłat.

Przedmioty niedozwolone w bagażu rejestrowanym:

  • gotówka, papiery wartościowe;
  • biżuteria, metale szlachetne, kamienie szlachetne i półszlachetne;
  • komputery, aparaty fotograficzne, kamery, telefony komórkowe oraz inne urządzenia elektroniczne lub techniczne wraz z akcesoriami;
  • dokumenty oficjalne, służbowe lub prywatne;
  • dokumenty podróżne lub inne dokumenty tożsamości;
  • klucze;
  • płyny ;
  • leki;
  • dzieła sztuki;
  • produkty łatwo psujące się.

Jeśli bagaż rejestrowany zawiera jakiekolwiek przedmioty wymienione powyżej, linie lotnicze Wizz Air nie ponoszą odpowiedzialności za wszelkie straty, uszkodzenia, opóźnienia lub awarie tych przedmiotów.

Powrót do początku

Sprzęt sportowy

Przewóz sprzętu sportowego podlega opłacie za sprzęt sportowy wskazanej i uiszczonej podczas rezerwacji.

Należy dokładnie przeczytać poniższe wymagania dotyczące opakowań. W przypadku niespełnienia tych wymagań linie lotnicze Wizz Air odmówią przewozu bagażu. Należy pamiętać, że linie lotnicze Wizz Air nie zapewniają materiałów do pakowania. Wszystkie przedmioty wymienione poniżej można przewozić wyłącznie jako bagaż rejestrowany.

a) Sprzęt narciarski i snowboardowy, sprzęt surfingowy oraz torby golfowe należy zapakować do worków.

b) Tyczki do skoków mogą być przewożone wyłącznie po zapakowaniu ich w futerały z tkaniny.

c) Rowery można przewozić wyłącznie w torbach nylonowych, ze zdjętymi kołami i pedałami oraz z kierownicą skierowaną równolegle do osi. Rowery z nienapompowanymi oponami można także przewozić w pudłach tekturowych.

d) Sprzęt do nurkowania może być przewożony tylko po opróżnieniu butli oraz usunięciu źródła zasilania, a także zablokowaniu przełącznika w pozycji WYŁ.

e) Poroża i trofea można przewozić wyłącznie na podstawie ważnego świadectwa służb weterynaryjnych.

Bagaż uszkodzony, delikatny, nieporęczny, nieodpowiednio zapakowany, późno odprawiony i ponadlimitowy jest przewożony wyłącznie po oznakowaniu go etykietą bagażu z ograniczeniem, a linie lotnicze Wizz Air nie przyjmują odpowiedzialności za takie przedmioty.

Powrót do początku

Bagaż specjalny przewożony na pokładzie

a) Przedmioty delikatne i nieporęczne oraz instrumenty muzyczne

W przypadku bagażu wymagającego specjalnego postępowania, którego nie można umieścić pod siedzeniem lub w schowku, podczas rezerwacji należy zakupić dodatkowe miejsce według stawki dla dorosłych. Rezerwacji można dokonywać przez Internet, podając nazwisko pasażera oraz "EXST" jako jego imię.

b) Bagaż dyplomatyczny

Bagaż dyplomatyczny oraz inne rodzaje bagażu z zamkniętym zamkiem muszą być przewożone przez kuriera dyplomatycznego obecnego przez cały czas podróży, a także z i do samolotu, i zadeklarowane jako bagaż dyplomatyczny. Bagaż dyplomatyczny niezależnie od rozmiaru, cech charakterystycznych i wymaganej specjalnej procedury obsługi musi być przewożony jako bagaż niezarejestrowany. Jeśli rozmiar lub cechy bagażu dyplomatycznego nie umożliwiają przewozu na pokładzie, można go przewieźć w luku bagażowym, ale będzie on traktowany jako bagaż niezarejestrowany, ponieważ przewoźnik nie przyjmuje odpowiedzialności za taki bagaż. W takim przypadku kurier powinien być obecny podczas całej procedury załadunku i wyładunku przesyłki dyplomatycznej, ponieważ jest on odpowiedzialny za transport.

c) Prochy

Przewóz prochów jest dozwolony pod warunkiem bezpiecznego zapakowania ich w odpowiednim pojemniku. Prochy można przewozić wyłącznie w bagażu podręcznym.

Powrót do początku

Przedmioty, których przewóz jest bezwzględnie zabroniony

Niektóre przedmioty nie mogą być przewożone, jeżeli:

  • mogą zagrażać bezpieczeństwu samolotu, osób na pokładzie lub mienia;
  • mogą zostać uszkodzone podczas transportu drogą lotniczą;
  • są nieodpowiednio zapakowane;
  • są zabronione przez przepisy prawa, regulacje lub nakazy obowiązujące w jakimkolwiek kraju wylotu, przewozu i przylotu;
  • nie nadają się do przewozu ze względu na wagę, rozmiar lub inne nietypowe cechy;
  • mogą spowodować dyskomfort lub wstręt u osób na pokładzie.

Przewóz jest bezwzględnie zabroniony w przypadku następujących przedmiotów:

a) broń palna, amunicja i materiały wybuchowe, w tym broń myśliwska i sportowa;

b) jakiekolwiek przedmioty lub substancje, które wyglądają jak broń, amunicja lub materiały wybuchowe;

c) substancje łatwopalne (wyjątki: napoje alkoholowe, lakier do włosów, perfumy, woda kolońska);

d) materiały radioaktywne;

e) sprężony gaz (wyjątki: dwutlenek węgla używany do poruszania protezami kończyn, zbiorniki z gazem niepalnym używane w samoczynnie nadmuchiwanych kamizelkach ratunkowych);

f) substancje trujące lub grożące infekcją;

g) substancje korozyjne (wyjątki: rtęć w termometrach, barometry, akumulatory do wózków inwalidzkich);

h) walizki i zabezpieczone torby dyplomatyczne z wbudowanymi urządzeniami alarmowymi, akumulatorami litowymi lub materiałami pirotechnicznymi;

i) przedmioty i materiały zagrażające bezpieczeństwu, mieniu, życiu, zdrowiu i nietykalności cielesnej osób na pokładzie;

j) jakiekolwiek materiały zabronione przepisami i regulacjami obowiązującymi w krajach na trasie przewozu;

k) jakiekolwiek przedmioty, które nie nadają się do przewozu ze względu na wagę, rozmiar lub inne cechy;

l) szczątki ludzkie;

m) jakiekolwiek przedmioty wymienione w technicznych instrukcjach bezpieczeństwa przewozu niebezpiecznych materiałów wydanych przez organizację International Civil Aviation Organization (ICAO) oraz regulacjach dotyczących niebezpiecznych artykułów wydanych przez organizację International Air Transport Association (IATA).

W przypadku próby zabrania na pokład takich przedmiotów linie lotnicze mogą odmówić pasażerowi przewozu bagażu.

Powrót do początku

Zwierzęta

Wizz Air nie przewozi żywych zwierząt z wyjątkiem psów przewodników podróżujących z ociemniałymi pasażerami dysponującymi dokumentami określonymi w przepisach krajów na trasie przewozu i stosującymi się do tych regulacji.

Powrót do początku

Problemy z bagażem - opóźnienie, utrata, uszkodzenie, kradzież

Problemy z bagażem należy zgłaszać po przylocie na lotnisku w punkcie obsługi bagażu zagubionego lub reklamacji bagażowych w strefie tranzytowej. Po zgłoszeniu pasażerowie otrzymują Raport niezgodności mienia (PIR).

Jeśli bagaż zarejestrowany nie został przywieziony wraz z właścicielem, a pasażer nie zgłosi tego faktu po przylocie, linie lotnicze Wizz Air nie przyjmują odpowiedzialności za taki bagaż.

Jeśli pasażer zgłosi po przybyciu brak bagażu rejestrowanego, monitorowanie będzie prowadzone przez 21 dni. Jeśli bagaż nie zostanie odnaleziony w tym okresie, linie lotnicze Wizz Air ponoszą odpowiedzialność za jego utratę.

Jeśli ustalenie uszkodzenia lub kradzieży było niemożliwe po przylocie, należy zgłosić ten fakt w ciągu 7 dni od daty zakończenia lotu.

Jeśli bagaż nie przybył na pokładzie samolotu, którym leciał właściciel, i został uszkodzony lub okradziony, należy wypełnić pisemne zgłoszenie uszkodzenia w ciągu 21 dni od momentu przekazania bagażu pasażerowi.

Linie lotnicze Wizz Air nie ponoszą odpowiedzialności za bagaż błędnie zidentyfikowany przez innego pasażera. Pasażer, który błędnie zidentyfikował bagaż, ponosi odpowiedzialność za wszelkie koszty poniesione przez obie strony.

Odpowiedzialność za opóźnienie, uszkodzenie lub kradzież zawartości jest ograniczona, jeśli bagaż został odprawiony w niewłaściwym opakowaniu. Uszkodzenia bagażu podręcznego (w tym odzieży) należy zgłaszać na pokładzie samolotu lub najpóźniej przed opuszczeniem strefy tranzytowej. Po przekazaniu zgłoszenia pasażer otrzyma Raport pokładowy lub PIR.

Reklamacje należy składać na piśmie w dziale reklamacji linii lotniczych Wizz Air lub bezpośrednio u ubezpieczyciela w ciągu 1 miesiąca od daty przybycia do docelowego portu lotniczego (ostatniego lotniska wskazanego w planie podróży).

Aby przyspieszyć procedurę rozpatrywania reklamacji, należy załączyć kopię Raportu pokładowego lub Raportu niezgodności mienia otrzymanego na pokładzie lub w porcie lotniczym po zgłoszeniu opóźnienia, uszkodzenia lub kradzieży. Należy również podać dane kontaktowe i informacje na temat konta bankowego, na które odszkodowanie ma zostać przekazane (jeśli dotyczy).

W przypadku niezłożenia reklamacji w terminie określonym powyżej jakiekolwiek działania odszkodowawcze w stosunku do firmy Wizz Air będą nieskuteczne.

Skargi inne niż reklamacje dotyczące bagażu należy składać na piśmie w ciągu 1 miesiąca od daty zakończenia lotu, którego dotyczy skarga. W przypadku niezłożenia skargi w terminie określonym powyżej jakiekolwiek działania odszkodowawcze w stosunku do firmy Wizz Air będą nieskuteczne.

Reklamacje i skargi należy przesyłać do działu obsługi klienta Wizz Air.

Jeśli konieczny jest bezpośredni kontakt, należy wypełnić i przekazać następujący formularz: reklamacje.

 

24. Czy na wszystkie linie lotnicze można wystawić w Polsce bilety?

W Polsce można wystawić bilety na te linie lotnicze, które są zarejestrowane w polskim BSP.

BSP jest komórką rozliczeniową IATA, czyli Międzynarodowego Stowarzyszenia Transportu Lotniczego. Do jej obowiązków należy rozliczanie transakcji powstałych w drodze operacji dotyczących biletów lotniczych, ich zwrotów i opłat za dodatkowe usługi (dodatkowy bagaż, opieka nad dzieckiem etc.), które dokonywane są za pośrednictwem systemów rezerwacyjnych. Rozliczenia te polegają na przekazywaniu środków pomiędzy liniami lotniczymi, pomiędzy liniami lotniczymi a pasażerami oraz pasażerami a liniami lotniczymi. Oznacza to, że kiedy dana linia lotnicza nie jest zarejestrowana w danym BSP konkretnego kraju, nie rozlicza się w nim, to nie może dojść do przekazania środków pieniężnych za usługę.

Właśnie ten brak możliwości rozliczenia decyduje o tym, czy można wystawić bilet lotniczy na daną linie lotniczą w danym kraju. W BSP Polska rozlicza się59 linii lotniczych (stan na 11.06.2014). Kiedy jednak posiadamy rezerwację na linię lotniczą,której w Polsce nie wystawimy, kierujemy prośbę wystawienia biletu do naszego partnera w Niemczech.